crear-una-empresa-a-andorra

Crear una empresa a Andorra: Constitució d’una societat, requisits, documentació i costos associats

Encara que les condicions fiscals han canviat durant els últims anys, Andorra continua sent un país on crear una empresa pot resultar molt interessant gràcies a la seva càrrega fiscal significativament baixa.

Avui dia és possible crear una empresa a Andorra per part de particulars estrangers, seguint el procediment legalment establert i que et detallem a continuació. Així mateix, et comptem els requisits a complir perquè puguis constituir una societat a Andorra, els costos que suposa i la documentació que hauràs d’aportar durant tot el procés.

Passos per a crear una societat a Andorra

1. Sol·licitud de la Denominació Social de la societat

Per a crear una empresa a Andorra imprescindible validar la denominació social de la nostra companyia per a així assegurar-nos la seva exclusivitat. Per a fer-ho, és necessari emplenar un formulari que es troba disponible en la seu telemàtica del departament de tràmits del Govern d’Andorra.

2. Presentació del Formulari de Sol·licitud d’Inversió Estrangera

La sol·licitud d’inversió estrangera és un formulari que proporciona el Govern d’Andorra i que ha de ser emplenat per totes aquelles persones no residents a Andorra que vagin a tenir una participació superior al 10% en el capital social de la societat a constituir.

No obstant això, aquest formulari no sols es requereix a l’hora de constituir una societat, sinó que deu també ser emplenat en aquells casos en què, estant la societat ja operativa a Andorra, hi hagi persones no residents que vulguin passar a ostentar una participació social. Per a això, els interessats hauran d’aportar, entre altres, una còpia postil·lada dels antecedents penals del seu país d’origen.

3. Obertura de compte bancari

Per a poder crear una empresa a Andorra, o en en qualsevol país, és imprescindible disposar d’un compte bancari operatiu.

Per a fer-ho cal acudir a una de les entitats bancàries del país i dipositar el capital social de la societat, una xifra que el seu mínim variarà en funció de la forma jurídica triada, sent de 3.000 euros per a les societats limitades i de 60.000 euros per a les societats anònimes.

Així mateix, és probable que l’entitat bancària en qüestió sol·liciti l’acreditació de compliment de diversos requisits a nivell de compliance i de prevenció de blanqueig de capitals. Aquest procés variarà en funció del banc, de la mena de societat, del seu objecte social i de la identitat dels seus beneficiaris últims.

4. Redacció dels Estatuts Socials

Una vegada complerts els punts anteriorment esmentats, arriba el moment de redactar tota la documentació societària per la qual es regirà el funcionament de la nostra companyia. En aquest sentit, entre altres, els Estatuts Socials hauran d’incloure la forma jurídica de la societat, la denominació social, l’objecte social i el capital social.

crear una empresa en andorra

5. Signatura davant notari i Inscripció en el Registre de Societats

Una vegada complerts els requisits descrits en els passos anteriors, arriba el moment d’atorgar l’escriptura pública de constitució. Per a això, tots els fundadors o, alternativament les persones degudament apoderades per ells hauran d’acudir davant un Notari del Principat d’Andorra i aportar el certificat negatiu de denominació social, l’autorització d’inversió estrangera (si aplica), el certificat de dipòsit de capital social i el text dels Estatuts Socials.

Una vegada atorgada l’escriptura de constitució el mateix Notario s’encarregarà de registrar la inscripció de la societat en el Registre de Societats en un termini màxim de 20 dies. El cost d’inscripció associat a aquesta inscripció oscil·la entre els 1.000 i 1.5000 euros, en funció de la forma social triada.

6. Presentació del Formulari d’Identificació

El formulari d’identificació de beneficiaris efectius que proporciona el Govern d’Andorra ha de ser emplenat a l’efecte d’acreditar els titulars reals de la societat constituïda, a fi de prevenir el frau fiscal i el blanqueig de capitals.

És un tràmit gratuït i el termini per a la seva presentació és de 15 dies a comptar des de la constitució de la societat.

7. Registre Tributari i Registre de Comerç

Una vegada constituïda la societat, és necessari obtenir el número de registre tributari (NRT) davant el Departament de Tributs i Fronteres. Per a això han d’aportar-se, entre altres, un formulari de declaració censal, un formulari de consignació de domicili, l’escriptura de constitució i la targeta de domiciliació bancària de la societat.

Així mateix, també ha d’emplenar-se i presentar-se la sol·licitud de reserva de nom comercial davant el Comú en el qual es trobi el domicili social de la societat, i emplenar-se i presentar-se la sol·licitud d’obertura de comerç, també davant el Comú. El cost del tràmit és de 200 euros aproximadament, encara que pot variar en funció de les activitats a realitzar per la societat.

8. Inscripció en la Seguretat Social

L’últim pas per a crear una empresa a Andorra, i que aquesta estigui operativa, consisteix a tramitar la sol·licitud d’inscripció davant la Caixa Andorra de Seguretat Social (CASS). Es tracta d’un tràmit gratuït per al qual hauràs d’aportar una còpia del NRT, el certificat d’inscripció al Registre de Comerç i al Registre de Societats, una còpia dels documents d’identitat dels administradors de la societat i una còpia dels seus Estatuts Socials.

Consells per a obrir una empresa a Andorra

El fet de constituir una societat a Andorra presenta nombrosos beneficis relacionats amb la normativa fiscal del país. L’Impost de Societats és d’un màxim del 10% sobre els beneficis de l’empresa i el IGI (equivalent de l’IVA a Espanya) és del 4,5%.

Per això, si bé és cert que el procés de constitució d’una societat pot semblar més extens i complicat que en altres països com podria ser el cas Espanya, tot això es redueix a una visió proteccionista del país que busca evitar la creació de negocis il·lícits i el frau fiscal.

Delvy

Des de Delvy et podem ajudar a accelerar aquest procés perquè la teva societat estigui en funcionament en el menor temps possible. Fa anys que treballem per a emprenedors que vulguin iniciar la seva activitat a Andorra, tant duent a terme els tràmits i assessorament necessari per a constituir societats com buscant les millors fonts de finançament per a les seves empreses.

Si necessites ajuda per a iniciar o gestionar una empresa a Andorra, des de Delvy et podem ajudar. No dubtis a comunicar-te amb nosaltres a través del nostre formulari de contacte, per correu electrònic [email protected], o bé telefonant-nos al (+34) 93 518 53 85. Estarem encantats de poder ajudar-te.

Rate this post

CONTACTA CON NOSOTROS

INFORMACIÓN SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS DE DELVY ASESORES, S.L. Finalidades: Facilitarle un medio para que pueda ponerse en contacto con nosotros y contestar a sus solicitudes de información, así como enviarle nuestro boletín comercial y comunicaciones informativas que puedan ser de su interés, incluso por medios electrónicos, en caso de aceptar la casilla correspondiente. Legitimación: Su consentimiento expreso, la ejecución de la relación precontractual o contractual mantenida con usted y el interés legítimo de Delvy. Destinatarios: La información proporcionada podrá ser compartida con nuestra base de datos de almacenamiento y terceros proveedores que nos ayudan en la prestación de los servicios. Derechos: Puede retirar su consentimiento en cualquier momento, así como solicitar el acceso, rectificación, limitación, supresión, y/o portabilidad de sus datos en la dirección de correo electrónico [email protected] Información Adicional: Puede ampliar la información en el enlace de Política de Privacidad.

Comparte este artículo

quizá te interese...

CONTACTA CON NOSOTROS

INFORMACIÓN SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS DE DELVY ASESORES, S.L. Finalidades: Facilitarle un medio para que pueda ponerse en contacto con nosotros y contestar a sus solicitudes de información, así como enviarle nuestro boletín comercial y comunicaciones informativas que puedan ser de su interés, incluso por medios electrónicos, en caso de aceptar la casilla correspondiente. Legitimación: Su consentimiento expreso, la ejecución de la relación precontractual o contractual mantenida con usted y el interés legítimo de Delvy. Destinatarios: La información proporcionada podrá ser compartida con nuestra base de datos de almacenamiento y terceros proveedores que nos ayudan en la prestación de los servicios. Derechos: Puede retirar su consentimiento en cualquier momento, así como solicitar el acceso, rectificación, limitación, supresión, y/o portabilidad de sus datos en la dirección de correo electrónico [email protected] Información Adicional: Puede ampliar la información en el enlace de Política de Privacidad.