societat limitada

He constituit una Societat Limitada, i ara què?

Constituir una societat limitada és un procés molt senzill. En qüestió d’una setmana o 10 dies ja pots tenir l’escriptura de la teva Societat Limitada inscrita en el Registre Mercantil. Però aquest és només el primer pas. Aquest post pretén identificar les obligacions inicials i immediates d’una societat limitada després de la seva constitució.

A efectes il·lustratius dividirem les obligacions en dues fases: des de la constitució de la Societat i des de l’alta d’activitat econòmica de la mateixa.

  • Des de la constitució 

 Alliberar el compte bancari 

Si hem constituït la Societat amb aportacions dineràries, haurem obert un compte bancari i dipositat el capital social (Per a la SL, un mínim de 3.000 €). Per tant, per poder alliberar el compte caldrà portar a l’oficina bancària l’escriptura de constitució de la Societat degudament inscrita en el Registre Mercantil.

A partir d’aquest moment es podrà disposar dels fons aportats per cobrir les obligacions econòmiques de l’empresa. Depenent de la política interna de l’entitat bancària és possible que també sol·licitem el model 036 d’alta d’activitat de la societat.

Sol·licitar el NIF definitiu 

Durant el procés de constitució haurem obtingut el número d’identificació fiscal de la Societat (NIF), el qual s’haurà assignat com a NIF provisional. Per tant, mitjançant un model 036 caldrà sol·licitar el NIF definitiu aportant l’escriptura de constitució inscrita en el Registre Mercantil.

El NIF Definitiu serà enviat per correu al domicili de l’empresa, sent aquest tràmit merament informatiu, ja que el nombre en si, no canviarà.

Legalitzar els llibres Socials 

Tota Societat Limitada ha de tenir en la seva possessió els llibres oficials degudament legalitzats en el Registre Mercantil. Els llibres són els següents:

  -Llibre d’Actes: on es plasmaran totes les actes aprovades per la Junta General de Socis.

  -Llibre de Socis: on es durà un control dels socis de la societat i les seves participacions de les quals són titulars.

-Llibre de Contractes: llibre necessari únicament en el cas de les Societats Limitades unipersonals, en el qual s’hauran de transcriure els contractes que s’hagin formalitzat entre el Soci únic i la societat.

Impost de Societats i Comptes Anuals 

És important esmentar que tota Societat Limitada té la obligació des del moment de la seva constitució de presentar l’Impost de Societats i els seus comptes anuals, encara que no hagi tingut cap activitat o fins i tot s’hagi mantingut inactiva.

Signatura electrònica

Totes les Societat Limitades estan obligades a obtenir la seva signatura electrònica la qual, entre d’altres coses, li permetrà accedir a les notificacions electròniques realitzades per Hisenda i a presentar les seves declaracions tributàries corresponents.

Des de l’alta d’activitat 

Un cop s’ha constituït una societat limitada caldrà notificar a Hisenda mitjançant un model 036 la data de l’alta de l’activitat econòmica, indicant l’epígraf corresponent segons l’activitat de l’empresa.

Des de que es realitza aquesta alta es generaran les següents obligacions:

Declaracions trimestrals i anuals d’impostos 

Quan donem d’alta d’activitat es comunicarà a Hisenda quines són les obligacions tributàries a què ens acollim, la qual cosa generarà l’obligació de presentar les declaracions trimestrals i anuals corresponents sobre impostos d’IVA i IRPF. Per aquest motiu la Societat haurà de portar una comptabilitat estricta de conformitat a les regles comptables vigents.

Enquadrament de l’Administrador a la Seguretat Social 

Des de que es dóna l’alta d’activitat de la Societat a Hisenda hi ha un termini d’1 mes per notificar o donar d’alta a l’Administrador de la Societat Limitada a la Seguretat Social, el qual estarà emmarcat dins del règim corresponent segons les seves característiques (règim especial de Treballador Autònom, Règim Especial Assimilat o Règim General).

Si estàs en ple procés de constituir la teva Societat Limitada o ja ho has fet i necessites assessorament sobre les teves obligacions inicials, no dubtis en contactar amb nosaltres en la següent adreça de correu: [email protected].

Compartir artículo

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

CONTACTA CON NOSOTROS

INFORMACIÓN SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS DE DELVY ASESORES, S.L. Finalidades: Facilitarle un medio para que pueda ponerse en contacto con nosotros y contestar a sus solicitudes de información, así como enviarle nuestro boletín comercial y comunicaciones informativas que puedan ser de su interés, incluso por medios electrónicos, en caso de aceptar la casilla correspondiente. Legitimación: Su consentimiento expreso, la ejecución de la relación precontractual o contractual mantenida con usted y el interés legítimo de Delvy. Destinatarios: La información proporcionada podrá ser compartida con nuestra base de datos de almacenamiento y terceros proveedores que nos ayudan en la prestación de los servicios. Derechos: Puede retirar su consentimiento en cualquier momento, así como solicitar el acceso, rectificación, limitación, supresión, y/o portabilidad de sus datos en la dirección de correo electrónico [email protected] Información Adicional: Puede ampliar la información en el enlace de Política de Privacidad.

DELVY ASESORES, S.L | ADVOCATS BARCELONA | NIF: B-65873473 | Passeig de Gràcia 50, planta 5 | +34 935 185 385 | 08007 BARCELONA | Carrer Duque de Rivas, 5 | 28012 MADRID | [email protected] | +34 911 138 698 | Disseny: Roninestudi//